Ona je hvězda a chce, abych taky byl

Píše mi krásné esemesky. Třeba : „Přijdu ve 14.hod.“ A když odpovím, přijde další: „I dřív můžu?“ Dá se láska vyjádřit lépe? Ona ji tak vyjadřuje.Ona je hvězda, chápete? A hvězdy jsou jiné přeci.
CCO Crealive Commons

Kristýna ví, že nejsem cyklista a přesto mě posadila na kolo s přáním, abych napodobil vítěze Tour de France Leducqa.

Kdo byl Leducq? Dvojnásobný vítěz Tour de France. Kristýna ho obdivuje jako nikoho. I když to je dávno, co jezdil. Na jedné Tour spadl, byl v bezvědomí a přesto ji vyhrál. A Kristýna na mne, že to by byl teda chlap pro ní.
„Aby byl v bezvědomí?“ Ptám se.
„Ne. Aby i po tom, co je v bezvědomí vyhrál závod.“
"Jak mám zkusit bezvědomí?“ Divím se.
Tak abych to prý aspoň zkusil. Abych vyjel někam. Nejlépe na  trať, kterou jezdil Leducq. Jejím snem je i fotka z místa, které je s Leducqem spjato. Tak si to mám přebrat.

Dokáže být tak velkorysá.

CCO Crealive Commons

Tisíc třicet pět kilometrů mne čeká. Hory i roviny. Široké i úzké cesty. Někde daleko za mnou Kristýna, daleko přede mnou Francie. Kristýna čeká na mé průběžné zprávy. Všechno se dá ale předstírat, ze všeho se dá vylhat. Až nebudu schopen, pošlu jí selfie s osobně namalovaným vývěsním štítem Leducqovy kavárny v Mériel. Vyvěsím ho na jakýkoliv domek. Nepozná, že jsem to pořídil v jižních Čechách. Až dostane selfie "Leducqova domu", bude spokojená i já budu spokojený. Ne, nepojedu za Leducqem až do Mériel jen proto, abych tam opřel kolo. Nejsem blázen.

Jednoho dne jsem napsal zprávu: „Jsem na břehu řeky Oise. Všechno mě bolí. V dlaních, nohách, zádech bolest, tak jak to bývá u cyklistů, co překonali tisíc třicet pět kilometrů.“
A byl jsem u Českých Budějovic. Cha!

„Mériel je téměř lázeňské město se spoustou příležitostí. Majitel kavárny mne objal, když jsem mu řekl, že jsem cyklista, který obdivuje Leducqa. Večer jsme slavili. Zpěvačka jakoby byla oblečena jen do perel, skoro nahá, lebedila si na desce klavíru, odhodila klobouk, stále mně nalévala do sklenice  sekt. Tanečnice na pódiu měly buřinky, vyhazovaly je do vzduchu a pak nešikovně zakrývaly obnažená /!/ ňadra. Jedna černovláska s červenými korály kolem krku si mne vybrala jako náhradu za milého na moři. Tak jsme byli dva, co jsme byli sami a to nás sbližovalo."

Takhle jsem všechno popsal, aby bylo jasné, že jsem byl opravdu v Mériel.

A mohl jsem se vrátit. V podmínce cesty nebylo, že se musím vracet na kole. Jel jsem z jižních Čech s vítězným úsměvem na rtech zpátky vlakem. Věděl jsem, že nastanou zcela zbytečné podezřívavé otázky. Slyšíte v těch otázkách údery kol  vagonu vracejícího se za Kristýnou z Čech do Čech... , však to ještě domyslím. Však mám ještě čas, abych přišel na to, odkud to jedu. V každém případě dosáhl jsem toho, co Kristýna chtěla, byl jsem blízko bezvědomí. Sílu mé vůle to prověřilo. Teď záleží na ní. Je jenom na ní, jakého mne chce mít ve své planetární blízkosti.

 

 

Autor: Martin Králíček | středa 18.4.2018 8:45 | karma článku: 16,31 | přečteno: 491x
  • Další články autora

Martin Králíček

Detektivka

Nic příjemného pro nikoho, kdo byl tomu blízko, nikdo k tomu nechtěl nic říct. U barového pultu se jedné návštěvnici ztratil náramek. No že ztratil? Neztratil. Krádež to byla jednoznačně.

3.4.2024 v 11:45 | Karma: 9,57 | Přečteno: 286x | Diskuse| Poezie a próza

Martin Králíček

Pád kaskadéra

Jako kluci jsme obdivovali pana Brabence. Říkali jsme mu Mravenec, byl kaskadér a je pro tenhle příběh důležité, že jsme mu tak říkali a nikdy nám za to žádnou nevrazil. Chlubíme se, že nám to trpěl a jiným ne.

20.3.2024 v 8:00 | Karma: 11,69 | Přečteno: 253x | Diskuse| Poezie a próza

Martin Králíček

Kapitán

Jak to chodí, když námořníci slaví, o dvojím výkladu a proč jsou chvíle, kdy se i na oslavě pochybuje.

15.3.2024 v 10:00 | Karma: 9,35 | Přečteno: 148x | Diskuse| Poezie a próza

Martin Králíček

Zahradnice a Apollón

Cukrářka ani netušila, jaký obdiv vyvolá svými výtvory málo oblečených marcipánových figurek. Ale nejenom obdiv, i manželský rozvrat. Ďábel se totiž skrývá v detailu.

9.1.2024 v 19:30 | Karma: 13,71 | Přečteno: 256x | Diskuse| Poezie a próza

Martin Králíček

Hřích Julie Cavalcalbó...

Na okraji Lembergu stál dům nevalné pověsti. Lidé mu říkali „vykřičený“, a přitom se tam nic „nevykřikovalo“. Bordel to byl. Spěchala k němu dvojice muže a ženy, hlavnímu vchodu s červenou lojovou lampou se vyhnuli.

2.1.2024 v 12:00 | Karma: 11,33 | Přečteno: 252x | Diskuse| Poezie a próza
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident má absolutní imunitu. Trump zaměstnal Nejvyšší soud, věří v průtahy

25. dubna 2024  19:09,  aktualizováno  19:40

Nejvyšší soud USA se poprvé zabývá otázkou, zda mají bývalí prezidenti absolutní imunitu vůči...

Trvalo to měsíc. Baltimore otevřel kanál pro lodě uvězněné po zřícení mostu

25. dubna 2024  19:34

Měsíc po zřícení přístavního mostu proplula nově otevřeným plavebním kanálem v Baltimoru první loď....

Chcete peníze? Máme otázky! Jourová jménem Bruselu griluje Ficovu vládu

25. dubna 2024  19:25

Nikdo si nepřeje, aby Slovensko přišlo o peníze z evropských fondů, řekla ve čtvrtek...

Ázerbájdžán v Karabachu zboural arménskou vesnici, na místě staví mešitu

25. dubna 2024  18:55

Ázerbájdžán v jedné ze znovuzískaných vesnic v Náhorním Karabachu zbořil 200 let starý arménský...

  • Počet článků 65
  • Celková karma 10,20
  • Průměrná čtenost 710x
Občas mne napadne "vypsat se z toho". 

Seznam rubrik