Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Dědci na plovárně

„Pánové, hlavním bodem dnešního programu je přijetí nového člena do našeho klubu. Sešli jsme se mimořádně na plovárně.“„Samozřejmě, dobrej nápad.“„A taky nejsme ještě žádní dědci, abychom se tu nemohli porozhlídnout po pěknejch holkách.“

„No nic. Máš pravdu, jsme jak prďoši porád zahleděný jen do svejch známek a modýlků a motýlků. Mít koníčka je sice bohulibá činnost, ale nesmíme se uzavírat.“

„Dneska se nebudem uzavírat?“
„Cha cha...“

„Trochu jsem našeho nového uchazeče oťukl, než jsem ho sem přivedl, skutečně není od věci, že jsme se tentokrát sešli tady, aby se nám právě na plovárně o svém koníčku více rozhovořil. Třeba se nám tady v tom prostředí jeho zkušenosti můžou i hodit.“

„Ale jdi, cha, cha...“

 

„Můj koníček je docela obyčejný koníček a na plovárně... no nevím, jestli se vám moje zkušenosti mohou hodit právě tady, já osobně bych k pokusům, které v jeho rámci provádím, neměl na plovárně moc odvahy.“

 

„Jste skromný a to je dobře. Vlastně...než dojde na otázky, měl bych asi, jako váš předseda, přece jen úvodem říct ještě pár slov.

My jsme hobisti. Asi víte,Lojzíku, oč jde. Od slova hobby, těžko přeložitelné slovo. Koníček? Zájem? Jsme koníčkáři? Ne... opravdu nám se nejvíc líbí ti „hobbisti“.“

 

„… nebo zájemci. Cha cha...“

 

„My si prostě takhle říkáme. Jeden je vynikající na byliny, jiný dělá známky, tamten umí s dřevem ,nebo modely, já ...Milan, mně znáte, že jo... já... zahrádka, tam musíte umět všechno.“

 

„A nic. Cha cha...“

 

„A to je asi tak na úvod všechno a teď vy, Lojzíku.“

 

„Tak na co byste mě tipovali?“

 

„Já bych vás tipoval na kameny, ne? Kamenáře jsme tu ještě neměli, podle počtu pravděpodobnosti, říkám, vy budete kamenář.“

„Ne. Nejsem kamenář, ne.“

„Ale sběratel něčeho budete. Nevím sice čeho, ale něčeho to bude.“

„Vlastně ano. Trefil jste. Sběratel jsem.“

 

„Emane, jsi dobrej, jak jsi to trefil. I když jinak jsi tvrdolín. Tak sběratel? A co? Co sbíráte?“

 

„Sbírám... jak už tady váš předseda něco naznačil, děvčata. Zajímám se o holky, ale na plovárně ne, pánové, to je vyšší liga. To jsem, prosím, ještě nezkoušel.“

 

„Von je i vtipnej.“

„Pane Lojzo, tak ještě jednou... a váš koníček je...??“

„Ty holky... no vlastně... ženský, na věku nezáleží ani tak.“

 

„Rozumíte tomu?Jdu radši pro pivo.“

„Taky si dám jedno, Emane. Vezmeš?“

„Já taky, Emane.“

„Hergot, vy tu zůstanete, budete z něj tahat rozumy...a kdo ví co, a já mám nosit pivo ?“

„Že ty ses blbě vyspal?“

 

„Tak...pane Lojzo. Co s nima děláte... s těma... ehm, známostma?“

„Co by asi dělal? Co tak asi?“

„Podle počtu pravděpodobnosti..cha, cha! Něco jo.!

 

„Asi takhle, pane Lojzo. Víte, po nás všech tady něco zůstane. Tu modýlek, tu růžička, tu album s přetisky spěšných známek z roku 1916, co zůstane po vás... ? Seznam ženskejch?

 

„Ano, já si dělám jejich seznam.“

„A pro koho bude dobrej, až tu třeba nebudete. Takovej seznam ženskejch je bez hodnoty.“

„Jsi říkal, Emane, že pudeš pro pivo a nejdeš.“

„Pokud máme tohodle Lojzu přijmout, zajímat se musím.“

„A letěj na vás? Na mně nikdy neletěly.“
„Protože nemáš karisma. To von asi má.“

„Dívej, projdu se sem a tam kolem bazénu a sleduj, kolik bab se votočí. Každej chlap ho má.“

„Já bejt tebou, bych radši seděl.“
„Od toho tu nejsi, abys ses producíroval. Seď!“
„Eman má pravdu. Každej chlap trochu toho karisma má, ale když člověk dělá celej život jen do bylin, tak ho postupně… nemá.“
A co vývoj? Jak si představujete vývoj ?

 

„Tak hlavně, na mně, pánové, ženský taky neletěj. A vývoj... co já vím, třeba poradíte vy. Do tohodle koníčku se může zapojit každej chlap, co já vím... Já jsem do toho šel po hlavě. Je to lehký, na internetu, víme? Na pláži... to bych do toho teda nešel.“
„No...“
„Ale možná bychom to mohli zkusit... procházet se tady po pláži, jestli máme ještě šanci?“

„Seď!“

„A kolik jste říkal, že jich máte v tom vašem seznamu ?“
„Ještě neříkal.“

„Zatím jen dvě.“

„Seznam jste říkal.“

„Mám jen dvě. Začínám.“

„Poslyšte, ale to je vlastně velmi chabý výsledek.“

„Emane a to pivo? To je taky chabý výsledek. Dojdi, jseš na tom z nás nejlíp.“

„Kašlu na vás. Já si počkám, jak tohodle začátečníka budete přijímat.“

„... musíme všechno ještě zvážit.“

 

„Vlastně … nikdy jsem je ani neviděl. Jen si s nima píšu, víte? Dneska k tomu máte takovejch možností.“

„A to máte pravdu, možností je dost.“
„Řeknete nám jejich jména? To nás zajímá!“
„Promiňte … to nemůžu.“

„Taky si může psát s tvou manželkou, Emane, víš to? Cha cha...“

„Můžou to bejt manželky nás obou. Má v tom seznamu dvě.“

„Jo na počítači, tam to teda jede, todleto....tam to jede, to já vím.“

„Moje stará u toho taky sedí, teda ona tam hraje hry, abyste si nemysleli. Jen hry.“
„Cha, cha.“
„No chraň bůh, kvůli hrám tam sedí, povidám!“
„Tak ještě něco, nám Lojzo, řekněte a přistoupíme k hlasování.“

 

„Je pravda, že je to závislost taková. Ani byste nevěřili, jak mě to moje hobby často otravuje. Než se se všema vykecáte o tomhletom a támhletom, prakticky o ničem, ale když už máte mít některou jistou v seznamu, jistou v tom, že se vám hned neodhlásí, abyste rozuměli, musíte se snažit, aby to jako o něčem bylo, když máte zájem vy, aby i ona měla. A to není vůbec lehký. Zabírá to čas. Proto, abyste věděli, jsem se přihlásil do vašeho klubu a jsem rád, že poznám i něco jinýho, i za tuhle vzácnou chvíli s váma jsem vděčnej, že přijdu mezi lidi na plovárně. Tady je určitě líp, než doma mezi stěnama a já vidím, že máte cit pro výběr pěknýho místa.“

 

„Tak dost. To jsou porád žvásty okolo. Pro tohle tu nejsme. My máme klub na předávání zkušeností a co vy jste nám předal?“

„Jo. Ale vždyť on ti předává.“
„Jsem jedno ucho, Milane, a neslyším, že by předával.“
„On má hobby, kterýho by se rád zbavil, tak to je. Všechno co řekl, je vo tom.“

 

Emanovi se notně lepil jazyk na patro, a nebylo to ani tak žízní, jako nervozitou.

 

„Porád žvaníte nesmysly. Máme doma baby, všechny tři furt visej na internetu, dobře víte, teď abychom se ptali, jestli taky nejsou v tom jeho seznamu.“

„Kdo má karisma, se asi bát nemusí.“

„Ne? Proč?“

„Cha cha... to je pravda. Proč?“

 

„Tak jo... pánové. Končím diskusi, přistupme k přijímání. Kdo je pro?“

 

Postupně, i když dlouho to vypadalo, že ne moc ochotně, zvedli ruce a přijetí odsouhlasili.

 

„Gratulujeme...“

„Gratulujeme.“

„No...Gratulujeme. ..až do teď jsme byli celkem bezproblémovej klub.“

„… zvláštní obor máte, to jo.“

„... jak se jmenuje ta stránka, kam chodíte vy blbci, co se tam takhle seznamujete?“

„No tak, Emane. Ty tam snad půjdeš? Jseš porád ještě svižnej chlapík, piva přineseš i čtyři najednou... nevzdávej plovárnu, chlape. Kašli na internet. Běž pro píva, budem koukat, která se za tebou otočí.“

A tak šel.

A dával si pozor, aby při tom dobře vypadal.

 

xxx

 

 

 

 

Autor: Martin Králíček | pondělí 28.7.2014 15:03 | karma článku: 5,97 | přečteno: 387x
  • Další články autora

Martin Králíček

Detektivka

Nic příjemného pro nikoho, kdo byl tomu blízko, nikdo k tomu nechtěl nic říct. U barového pultu se jedné návštěvnici ztratil náramek. No že ztratil? Neztratil. Krádež to byla jednoznačně.

3.4.2024 v 11:45 | Karma: 9,57 | Přečteno: 286x | Diskuse| Poezie a próza

Martin Králíček

Pád kaskadéra

Jako kluci jsme obdivovali pana Brabence. Říkali jsme mu Mravenec, byl kaskadér a je pro tenhle příběh důležité, že jsme mu tak říkali a nikdy nám za to žádnou nevrazil. Chlubíme se, že nám to trpěl a jiným ne.

20.3.2024 v 8:00 | Karma: 11,69 | Přečteno: 251x | Diskuse| Poezie a próza

Martin Králíček

Kapitán

Jak to chodí, když námořníci slaví, o dvojím výkladu a proč jsou chvíle, kdy se i na oslavě pochybuje.

15.3.2024 v 10:00 | Karma: 9,35 | Přečteno: 148x | Diskuse| Poezie a próza

Martin Králíček

Zahradnice a Apollón

Cukrářka ani netušila, jaký obdiv vyvolá svými výtvory málo oblečených marcipánových figurek. Ale nejenom obdiv, i manželský rozvrat. Ďábel se totiž skrývá v detailu.

9.1.2024 v 19:30 | Karma: 13,71 | Přečteno: 256x | Diskuse| Poezie a próza

Martin Králíček

Hřích Julie Cavalcalbó...

Na okraji Lembergu stál dům nevalné pověsti. Lidé mu říkali „vykřičený“, a přitom se tam nic „nevykřikovalo“. Bordel to byl. Spěchala k němu dvojice muže a ženy, hlavnímu vchodu s červenou lojovou lampou se vyhnuli.

2.1.2024 v 12:00 | Karma: 11,33 | Přečteno: 252x | Diskuse| Poezie a próza
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Ředitelem Vojenského zpravodajství by mohl být Bartovský, nahradí Berouna

23. dubna 2024  13:28,  aktualizováno  13:59

Novým ředitelem Vojenského zpravodajství (VZ) by mohl být Petr Bartovský. Kandidáta dnes na...

Zakázky TSK jen vyvoleným. Za manipulaci tendrů soudí 15 lidí a čtyři firmy

23. dubna 2024  13:46

Hlavní líčení v kauze zmanipulovaných zakázek Technické správy komunikací hlavního města Prahy...

Europoslanci prodloužili volný obchod s Ukrajinou, unijní farmáře více ochrání

23. dubna 2024  13:03,  aktualizováno  13:29

Europoslanci schválili prodloužení volného obchodu s Ukrajinou, ovšem s kroky k vyšší ochraně...

Protesty za Gazu zachvacují americké univerzity, policie masivně zatýká

23. dubna 2024  13:27

Kolumbijská univerzita v pondělí kvůli demonstracím zavedla distanční výuku a na nedalekých...

  • Počet článků 66
  • Celková karma 10,20
  • Průměrná čtenost 699x
Občas mne napadne "vypsat se z toho". 

Seznam rubrik